تماس از طریق واتساپ و تلگرام

آزمونهای مایکروسافت – سیسکو –  کامپتیا

سطوح مختلف مدرک مایکروسافت آژور کدامند ؟

دوره هاي آموزشي شرکت مايکروسافت با گرايش هاي ذکر شده در سطوح مختلفي برگزار خواهد شد که در ادامه به سطوح مختلف اين دوره آموزش اشاره  خواهيم کرد. سطوح مختلف دوره هاي آموزشي به شرح زير مي باشند :

1️⃣-مدرک تکنسین آژور شرکت مايکروسافت مدرک Fundamentals مي باشد .
Microsoft Certified: Azure Fundamentals
داوطلبان دریافت گواهینامه Azure Fundamentals باید دانش بنیادی درباره خدمات ابری و نحوه ارائه آن خدمات با Microsoft Azure داشته باشند. این گواهینامه برای داوطلبانی در نظر گرفته شده است که تازه شروع به کار با راه حل ها و سرویس های مبتنی بر ابر یا تازه های Azure کرده اند.
گواهینامه Azure Fundamentals فرصتی برای اثبات دانش مفاهیم ابری ، خدمات Azure ، حجم کاری Azure ، امنیت و حریم خصوصی در Azure و همچنین قیمت و پشتیبانی Azure است. داوطلبان باید با مفاهیم عمومی فناوری ، از جمله مفاهیم شبکه ، ذخیره سازی ، محاسبه ، پشتیبانی برنامه و توسعه برنامه آشنا باشند.
از Azure Fundamentals می توان برای آماده سازی سایر گواهینامه های Azure based based role یا speciality استفاده کرد ، اما پیش شرط هیچ یک از آنها نیست.
نقش شغلی: مدیر ، کاربر تجاری ، توسعه دهنده ، دانشجو ، مدیر فناوری
امتحانات مورد نیاز: AZ-900

2️⃣-مدرک مدیریت آژور Associate يکي ديگر از مدارک شرکت مايکرو سافت مي باشد .
Microsoft Certified: Azure Administrator Associate
داوطلبان دریافت گواهینامه Azure Administrator Associate باید دارای تخصص موضوعی در زمینه پیاده سازی ، مدیریت و نظارت بر محیط Microsoft Azure یک سازمان باشند.
مسئولیت این نقش شامل پیاده سازی ، مدیریت و نظارت بر هویت ، حاکمیت ، ذخیره سازی ، محاسبه و شبکه های مجازی در یک فضای ابری ، به علاوه تأمین ، اندازه ، نظارت و تنظیم منابع ، در صورت لزوم است.
یک مدیر Azure اغلب به عنوان بخشی از تیم بزرگتری که به اجرای زیرساخت های ابری یک سازمان اختصاص داده شده است ، فعالیت می کند.
یک نامزد دریافت این گواهینامه باید حداقل شش ماه سابقه عملی در مدیریت Azure داشته باشد ، همراه با درک خوبی از خدمات اصلی Azure ، حجم کاری Azure ، امنیت و حاکمیت. علاوه بر این ، این نقش باید تجربه استفاده از الگوهای PowerShell ، Azure CLI ، Azure portal و Azure Resource Manager را داشته باشد.
نقش شغلی: مدیر
امتحانات مورد نیاز: AZ-104

3️⃣- مدرک متخصص یا به عبارتی مهندس آژور Expert بالاترین مدارک شرکت مايکرو سافت مي باشد .
گواهینامه مایکروسافت: کارشناس معماری Azure Solutions
نامزدهای دریافت مجوز Azure Solutions Architect Expert باید در زمینه طراحی و اجرای راه حلهایی که بر روی Microsoft Azure اجرا می شوند ، از جمله جنبه هایی از قبیل محاسبه ، شبکه ، ذخیره سازی و امنیت ، دارای تخصص موضوع باشند. داوطلبان باید مهارت های سطح متوسط ​​را برای استفاده از لاجورد داشته باشند. داوطلبان باید فرآیند توسعه لاجورد و DevOps را درک کنند.
مسئولیت های این نقش شامل مشاوره به ذینفعان و تبدیل الزامات تجاری به راه حل های ابری مطمئن ، قابل توسعه و قابل اعتماد است.
یک Azure Solution Architect برای پیاده سازی راه حل ها با مدیران کلاد ، DBA های ابری و مشتریان همکاری می کند.
یک نامزد برای این گواهینامه باید دارای تجربه و دانش پیشرفته در زمینه فناوری اطلاعات از جمله شبکه ، مجازی سازی ، هویت ، امنیت ، تداوم تجارت ، بازیابی بلایا ، بستر داده ، بودجه بندی و حاکمیت باشد – این نقش باید نحوه تأثیر تصمیمات در هر زمینه را به طور کلی مدیریت کند. راه حل. علاوه بر این ، این نقش باید دارای مهارت های سطح متخصص در مدیریت لاجوردی باشد و تجربه توسعه و پیشرفتهای Azure و DevOps را داشته باشد.
نقش شغلی: معمار راه حل
امتحانات مورد نیاز: Az-305

تمامی حقوق برای مجموعه Microsoft Exam محفوظ می باشد.1399